Kickstarta hösten!

Vet ni, jag har precis anmält mig till en Kick-start! Det är Tullinge Hälsokälla som arrangerar ett 7 veckor långt program med syfte att motivera och inspirera till mer träning och ett sundare liv. Jag tycker det låter jättespännande (och lite läskigt, ha ha). Det drar igång den 18 augusti med en föreläsning och en individuell hälsogenomgång där man ser över kondition, styrka och rörlighet, för att sedan, tillsammans med en coach, lägga upp en personlig plan både vad gäller träning och kost.
 
Därefter får man delta på gruppträning under dessa veckor, det ingår 3 stycken coachsamtal och till slut en uppföljning av resultaten och inspiration till fortsatt träning.
 
Jag tänker att det här kan vara ett bra sätt att komma igång med mer regelbunden träning och även ett sätt för mig att utmana mig till att göra något annat än det jag brukar. Tullinge hälsokälla har framför allt gruppträning inom Pilates och Yoga. Jag har gått på yoga tidigare, men enbart kundaliniyoga som är en väldigt lugn och meditativ form. Det här tror jag blir något annat! 
 
Jag är supertaggad och hoppas att det blir lika bra som jag tror. 

Kommentera här: